Estudo de opinião realizado pela Pitagórica – Investigação e Estudos de Mercado SA de Janeiro de 2013

Go beyond the numbers

Sometimes, Customers challenge us to understand consumer’s mental processes and dynamics.

With that objective in mind we research motivations, beliefs and values that set consumers behavior, looking for attitudes, profiles, behaviors, life styles or memories.Going beyond the obvious and beyond the “whys” is our way to get sustainable and positive answers to our Customer’s marketing or strategic goals.
About us

Who was Pithagoras?

Pitágoras como fonte de InspiraçãoPitagórica é a corrente criada por Pitágoras, filósofo e matemático grego nascido em Samos no ano de 572 a.C. responsável pela invenção da tabuada e por uma visão do Cosmos cuja harmonia assentava em proporções numéricas.Homem de enorme talento e ambição, rapidamente procurou respostas para além dos limitados debates sobre política, filosofia e matemática que ocorriam na Ágora. O seu apetite pelo conhecimento e as limitadas possibilidades de educação em Samos forçou Pitágoras a viajar, primeiro para outras partes da Grécia, depois para a Ásia Menor e finalmente para o Egipto - uma das grandes potências da altura -, onde se instalou e mergulhou a fundo na tarefa de conjugar a miríade de novas filosofias que adquirira e de estudar a geometria inerente às pirâmides.Durante o tempo que passou no Egipto Pitágoras ficou absorvido nos seus estudos da Natureza, da Filosofia e das Matemáticas. Este foi um período crucial no desenvolvimento da sua filosofia. Infelizmente, o Egipto estava a atravessar um período de transformações que causariam o seu declínio.Quando tinha perto de 60 anos, Pitágoras abandonou Samos e viajou para Crotona, no continente italiano, onde passaria o resto da sua vida a ensinar a sua doutrina.Pitágoras conjugou os conhecimentos e a energia que recolhera durante as suas viagens e criou as teorias que seriam utilizadas durante mais de dois mil anos após a sua morte. Todos pensavam que o mundo era plano, mas Pitágoras foi o primeiro a acalentar a teoria de que a Terra era, de facto, esférica. Procurava explicação para o facto de a duração dos dias mudar e das estações chegarem e partirem, mas nunca alcançou a verdade última.Podendo a matemática ser aplicada ao cosmos e à música, Pitágoras levou as suas teorias ao ponto de afirmar que tudo são números. A partir daqui foi desenvolvida a teoria dos opostos na qual Platão baseou a sua teoria das formas. Os estudos matemáticos de Pitágoras deixaram uma relíquia notável: o teorema de Pitágoras. Até hoje, o quadrado da hipotenusa de um triângulo rectângulo é sempre igual à soma dos quadrados dos outros dois lados (x2=y2+z2).Actualmente, quantos de nós, utilizadores de computadores, poderíamos realmente discordar dele? Também aqui a influência de Pitágoras foi fenomenal. Galileu, o matemático e físico do Renascimento, pegou nesta ideia e desenvolveu a sua teoria de que o livro da natureza está escrito em símbolos matemáticos. E isto dito por um homem que viveu milhares de anos antes da cisão do átomo. Pitágoras sempre soube que, no futuro, seria inventada uma linguagem constituída unicamente por símbolos matemáticos.Sócrates, Platão e Aristóteles, todos eles recorreram a Pitágoras para desenvolver as suas próprias obras. Mas o aspecto mais importante relativamente a estes filósofos clássicos é que eles reconheceram Pitágoras como um erudito importante e um pioneiro no campo das diligências filosóficas e científicas humanas.Pitágoras contribuiu para todas as nossas vidas. A maioria de nós pouca consciência tem da importância do teorema que nos foi religiosamente ensinado na escola. Esperemos que iluminados e influenciados pela tenacidade do Pai da filosofia e investigação científica, esta empresa - que fundamenta a sua filosofia no PITAGORISMO - consiga caminhar nesse mesmo caminho que é a procura do continuo “Saber”...
Close

We diagnose the world in numbers. Calculations. Statistics.Indices. Constructions of numbers by numbers thatafter need to be translated, deciphered and interpreted.Numbers find problems so words can then find solutions.

At Pitagórica we believe that numbers can be conclusive.That numbers make their own conclusions.

At Pitagórica we go beyond calculation by calculation andbeyond statistics by statistics. At Pitagórica we see beyondthe numbers. And beyond the numbers there are words,sentences and feelings. There are images in high definition.Numbers don’t find problems. Numbers solve problems.They generate portraits. They find solutions. Numbers areworth a thousand words.

That’s why we go beyond the numbers.
A evolução é a lei da Vida.
O número é a lei do Universo.
A unidade é a Lei de Deus.
Pithagoras
47% of pregnancies occur over 35 years. Opinion survey conducted by the Pitagórica - Investigação e Estudos de Mercado SA, for Jornal I, between 9 and 16 November 2012.
Services

Quantitative Studies

The requirement of our customers and thecharacteristics of each market, determine theinstruments that we can use on especific case.New challenges or new markets are always faced asfactors of innovation and creation of new servicesas the form how the methodologies are combinedeither by integration of university research.

Acerca dos nossos serviços

  • Queue Monitoring
  • Complaint Satisfaction Assessment
  • Auto Repair Satisfaction Assessment
  • Breaking Stock and Pricing Auditing
  • Customer Service Assessment
  • Merchandising Auditing
  • Fresh and Perishable Products Auditing
  • Mystery Shopping
  • Delivery Service Satisfaction Assessment
  • Financial Planning
  • Auditing (Quality, Corporate Image,…)
  • Attitude & Behaviour Assessment
  • Attitude & Behaviour Assessment
  • Customer Satisfaction Index
  • Traffic Studies
  • Business Increase Studies
  • Positioning and Image Studies
  • Consumer Studies (products & services)
  • Socio-Political Studies
  • Political entities image monitoring and measurement
  • Pre and Post Advertising Tests
  • Product Tests: Concept, Name, Package, Price, Channel and Testing
Close

Qualititive Services

At Pitagórica we believe in innovative researchand tested scientific models. So we work withuniversity experts, whenever companies, productsor consumers challenge us to have new approachesand different perspectives to address new problems.

Our Services

  • Base Line Studies- Habits and behaviors
  • Corporate Image and Branding
  • Customers Satisfaction
  • Marketing Action Tests
  • Innovation Studies
  • Market Segmentation Studies
  • Website Assessment
  • Ethnographic Studies
  • Child Research
  • Healthcare
  • In-depth Interviews
  • Focus Group
  • Observational Research
  • Rally Shopper
  • Ethnographic Techniques
  • Creative Workshops
  • Web Research
  • Dual interviews triades
Close

Quantitative Studies

Delivering valuable and meaningful conclusions toour Customers is our goal

At Pitagórica we believe in innovative researchand tested scientific models. So we work withuniversity experts, whenever companies, productsor consumers challenge us to have new approachesand different perspectives to address new problems.
Our fieldwork includes teams in Cape Verde,Angola and Brazil.
Resources

Qualititive Services

Going beyond the obvious and beyond the “whys” isour way to get sustainable and positive answers toour Customer’s marketing or strategic goals.

Sometimes, Customers challenge us to understandconsumer’s mental processes and dynamics.With that objective in mind we researchmotivations, beliefs and values that set consumersbehavior, looking for attitudes, profiles, behaviors,life styles or memories.
Alone or in a joint investigation with quantitativestudies, our expert interviewers, real time observersor focus group facilitators cover full Portugueseterritory and Portuguese islands.
Services
52,5% are favorable to the existence of tuition fees in Primary and Secondary. Opinion survey conducted by the Pitagórica - Investigação e Estudos de Mercado SA, for Jornal I, between 13 and 18 December 2012.
Clients

We are proud to work with some Customers for 12 years.

These Customers trusted us in 2001 and have been trusting and challenging us ever since.At Pitagórica we value these partnerships, as they are part of our renewal process and work methods.
    • Brandia Central
    • Cunha e Vaz Associates
    • Indícios
    • Leoburnett Publicidade
    • Marqueplano
    • McCann Group
    • NTM – Comunicação e Publicidade
      • ACP
      • Continental
      • Banco Espírito Santo
      • BIC
      • C. Seg. Tranquilidade
      • EDP Comercial
      • EDP Distribuição
      • EDP Universal
      • Socosmet – Sociedade de Cosmética, Lda
      • ARM – Associação de Restaurantes McDonald’s, Lda
      • Sistemas McDonalds Portugal
      • Telepizza
      • IRI France – Réf. : MCA
      • UBF France – Beverages Category
      • UNICER SA
      • Câmara Municipal Cascais
      • Câmara Municipal de Mafra
      • Câmara Municipal de Oeiras
      • Focus – Impala
      • Jornal de Noticias
      • Jornal Sol
      • O Jogo
      • TSF
      • Associação Missão Vida
      • Carlos Coelho MP
      • Delegação Portuguesa do PPE
      • MPD – Cabo Verde
      • Partido Social Democrata (Nacional)
      • PS – Partido Socialista (Nacional)
      • PSD – Vila Franca de Xira
        • Almeida e Gil, L.da
        • EDIFER CONSTRUÇÃO
        • EPUL – Empresa Pública de Urbanização de Lisboa
        • Espaço Urbano
        • Sierra Management II
        • Bricomarché
        • Infofield – Informática, SA (Vobis)
        • Insco
        • Leroy & Merlin
        • MaxMat
        • Modalfa
        • Modelo e Continente S.A
        • Worten Home Appliances
        • Sporting Club de Portugal
        • CTT- Correios de Portugal SA
        • CTT Expresso
        • Mailtec – Tecnologias de Informática S.A.
        • MEO
        • Optimus- Telecomunicações S. A.
        • Postcontacto
        • POSTEXPRESSO
        • Postlog
        • PT – Comunicações SA
        • PT Prime Campos Envelopagem SA
        • PtContact
        • SAPO
        • TMN
        • Vodafone
          • Fundação Champalimaud
          • ICETA – Universidade do Porto
          • Indícios – Estudos de Mercado LDA
          • Instituto de Estudos Estratégicos e Internacionais (IEEI)
          • Maria de Jesus Chrystello Tavares
          • Prof. Vasconcellos e Sá
          • Returonideas – Consultoria S.A.
          • Universidade do Minho
        CS | Case Study
        58% only works with one bank Estudo de opinião realizado pela Pitagórica – Investigação e Estudos de Mercado SA, de Julho de 2013

        Introduce Yourself

        A Pitagórica é uma empresa aberta. Aberta a novas ideias, novos desafios, novas tecnologias e novas pessoas. E é aqui que tu podes entrar. Se achas que tens algo de novo a acrescentar à Pitagórica, preenche o formulário que se segue e faz a tua apresentação. As nossas portas estão sempre abertas ao talento.

        A informação disponibilizada é estritamente confidencial e o seu tratamento reservado ao Departamento de Recursos Humanos da Pitagórica
        Thank you, you application was received.
        Select file
        Send
        Close
        À procura de um novo desafio?
        JUNTE-SE À NOSSA EQUIPA!
        Team

        Business Bio

        • of Communication Sciences.Passing through various media, is due to the dominance of Portuguese Tetum and Bahasa Indonesian that he starts collaborating in research projects , training and socialization. In a period marked by the very presence of international agencies, acquires deep experience as a consultant to institutions such as the Government of Timor -Leste , World Bank , multiple UN agencies and national and international NGOs .With a strong background in Communications and deeply trained to operationalize research in a country full of logistical and methodological difficulties, is is recruited by Pitagórica -Research and Market Studies SA , participated in the first project of this company in Timor .Assuming a remarkable performance, is invited to head the branch of this company in Timor.">
        80% households at least one person who accesses the Internet. Opinion survey conducted by the Pitagórica - Investigação e Estudos de Mercado SA, for Jornal I, in September 2012.
        Back to Top
        Contacts Follow us in
        Lisbon

        R. Andrade Corvo, N.º 29 - 5º andar
        1050-008 Lisboa
        Phone. +351 21 002 77 00
        Fax. +351 21 002 77 01
        Email. lisboa@pitagorica.pt

        Oporto

        R. Paulo da Gama, nº 629
        4150-589 Porto
        Email. porto@pitagorica.pt

        Cape Verde

        Av. OUA, Prédio da Câmara do Comércio doSotavento,2º Dto, Cidade da Praia,
        Phone. 002389380350
        Email. caboverde@pitagorica.pt

        Brazil

        SAU/Sul Quadra 03, Bloco “C”, Nº 22, Sala 603,Asa SulCEP: 70.070-030 - Brasília-DF
        Email. brasil@pitagorica.pt